Voordelen van de functie sales- en marketingmedewerker
Ga je binnenkort de schoolbanken verlaten, of is het tijd om een carrièreswitch te maken? Wat de situatie ook is: het is sowieso een spannende stap die veel gaat veranderen in jouw leven. Weet je al precies wat je wil, of ben je nog zoekende? Misschien kunnen wij je op weg helpen, want wellicht is de functie sales- en marketingmedewerker wel wat voor jou. Alle voordelen van deze veelzijdige, uitdagende functie zetten we hieronder voor je op een rij.
Inhoudsopgave
1. Een perfecte combinatie
We benoemden het net al even kort: de veelzijdigheid van de functie. Als marketing– en salesmedewerker is het werk namelijk ontzettend veelzijdig. Dit komt natuurlijk door de mooie combinatie tussen sales én marketing. Beide vakgebieden worden namelijk toegepast in één job, aangezien sales en marketing prima hand in hand samen kunnen gaan. En we kunnen niet ontkennen dat dat een mooie functie is, want zo kun jij jouw verkoopskills en geniale, creatieve ideeën allebei toepassen in jouw werk.
2. Geen dag is hetzelfde
Als sales- en marketingmedewerker kun je op verschillende campagnes worden ingezet. Jij bent namelijk het creatieve brein, maar ook diegene met de vlotte babbel die resultaat wil boeken en de schakel tussen het bedrijf en de klant. Dit betekent dat jouw baan geen een dag hetzelfde zal zijn. Wanneer je op zoek bent naar afwisseling en niet altijd maar dezelfde dagtaken hebt, kan een baan als sales- en marketingmedewerker jou op het lijf geschreven zijn.
3. Veel samenwerken
Als sales- en marketingmedewerker ben je niet in je eentje aan het werk. Sterker nog, je moet goed kunnen samenwerken met jouw collega’s en de klanten. Je bent bovendien de motor tussen verschillende afdelingen van het bedrijf waar je gaat werken. Zo lezen we bijvoorbeeld op secretaressenet.nl dat je ook veel te maken hebt met de secretaresse van het bedrijf. Een secretaresse is namelijk ook verantwoordelijk voor de marketing en sales, en jullie zullen elkaar daarin ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van evenementen of het uitzetten van nieuwsbrieven.
4. Doorgroeien is mogelijk
Bij een functie als sales- en marketingmedewerker hoef je niet stil te zitten. Er zijn zelfs over het algemeen veel doorgroeimogelijkheden. Vaak word je bij bedrijven eerst aangenomen als junior, zodat je door kunt groeien naar een senior. Misschien wil je ook wel een keer de overstap maken van binnendienst naar buitendienst, of net andersom. De mogelijkheden zijn vaak eindeloos! Dit verschilt natuurlijk wel per bedrijf en hoe graag jij het zelf wil.