Zo verhoog je de online verkoop

 Zo verhoog je de online verkoop

Als je net je eigen onderneming bent gestart en je hebt een webshop geopend, kan het best nog weleens lastig zijn om de online verkoop een beetje op gang te krijgen. Want hoe doe je dat nou eigenlijk precies? Zelfs wanneer je al langer ondernemer bent, is het niet altijd makkelijk om inzicht te krijgen in de verkoopcijfers. En zelfs al heb je een duidelijk beeld, wat doe je dan om die cijfers te verhogen? Het antwoord is performance marketing. In dit artikel leggen we uit waar performance marketing allemaal goed voor is en hoe het je onderneming zal laten groeien.

Performance marketing: wat is het nou precies?

Veel van dit soort Engelse begrippen kunnen voor veel mensen een beetje vaag blijven. Dat begrijpen we, maar het is niet nodig. Heel simpel gezegd is performance marketing het inzetten van digitale marketingkanalen voor allerlei digitale doeleinden. En waarschijnlijk ken je daar meer van dan je denkt. Denk bijvoorbeeld eens aan sociale content marketing. Daarbij ben je gericht bezig met het effect van social media advertising. Maar ook e-mail marketing valt onder performance marketing. Met e-mail marketing bouw je een vertrouwde klantenkring op. Ook zoekmachine marketing valt onder performance marketing. Met zoekmachine marketing wordt er onder andere gewerkt met SEO. Je kunt dus wel stellen dat performance marketing voor elke onderneming iets te bieden heeft.

Wat doet performance marketing precies?

Waarschijnlijk heb je het al een beetje door, maar performance marketing doet een hoop. Om te beginnen kan performance marketing ervoor zorgen dat jouw webshop meer bezoekers ontvangt. Meer bezoekers betekent ook meer online verkoop. Een maandelijkse nieuwsbrief kan ervoor zorgen dat een vertrouwde klantenkring wordt opgebouwd. Vertrouwde klanten komen terug. Zo groeit je onderneming steeds verder door en performance marketing is daar de oorzaak van. Kort samengevat zal performance marketing ervoor zorgen dat alle online doelstellingen behaald worden. Dat maakt performance marketing een ontzettend slimme investering in zowel kleinere als grotere ondernemingen.

Wie kan je verder helpen met performance marketing?

Onder performance marketing vallen onder andere social content marketing, e-mail marketing en zoekmachine marketing. Het is best logisch dat weinig mensen in al deze vormen van marketing ervaring hebben. Bovendien ben je eigenlijk altijd beter uit bij de professional. Een voorbeeld van een professioneel e-commerce bureau is De Nieuwe Zaak. Dit bureau helpt zowel startende als gevestigde ondernemers met hun digitale vraagstukken rondom digitale transformatie, e-commerce en marketing. De Nieuwe Zaak werkt onder andere samen met groothandels, merkfabrikanten, retailers en zakelijke dienstverleners. Door met een e-commerce bureau aan de slag te gaan, ben je verzekerd van goede ondersteuning en natuurlijk van het halen van die digitale doelen. Meer webshop bezoekers, een vertrouwde klantenkring en meer online verkoop? Daar kun je op rekenen.

onlino

Related post

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.